Week 2 - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Kaylee Zwakhalen - WaarBenJij.nu Week 2 - Reisverslag uit Santorini, Griekenland van Kaylee Zwakhalen - WaarBenJij.nu

Week 2

Door: KZ

Blijf op de hoogte en volg Kaylee

07 Mei 2015 | Griekenland, Santorini

Het is alweer meer dan een week geleden dat ik voor het laatst een verslag heb geplaatst, dus zal ik jullie weer even updaten...

Santorini is nog vrij rustig. Toch als je hier rond loopt heb je het gevoel dat je je in een paradijs waant in de middle of nowhere. Het leuke aan dit eiland is dat hoe toeristisch het ook is, het is net of je een beetje terug in de tijd gaat. De ezels worden niet alleen voor de toeristen gebruikt maar ook voor het ophalen van vuilnis. Ik vind dit wel zielig voor de ezels. Maar aan de andere kant, zo deden ze dat vroeger ook... en het is altijd beter dan zo'n stinkende vuilniswagen! Ook leuk is dat ik af en toe op eenzelfde hoekje van een straat een dikke onverzorgde Griek zie zitten met nog een paar tanden in de mond, maar die je wel altijd vriendelijk begroet en er ook gelukkig uit ziet. Er schuilt misschien dus toch waarheid in 'geld maakt niet gelukkig'. Het is een heel cultuurverschil met het westen van Europa. Mensen zijn meer relaxt, maar dat is waarschijnlijk wel de reden waarom er crisis heerst?

In het centrum van Oia is het nu nog aangenaam druk, laten we maar even afwachten tot in juli en augustus, als het zwart ziet van de toeristen. Ondanks dat het nog vroeg in het seizoen is heb ik op het werk veel te doen en gaat het allemaal goed. Langzaamaan kan ik veel werkzaamheden al zelfstandig uitvoeren. Alle gasten in het hotel zijn super vriendelijk en geven me het gevoel dat ik voldoe aan hun verwachtingen.

Ik ben deze week een beetje op verkenning gegaan en heb een paar hele leuke restaurants gevonden! Het is wel vaak zo dat wij onder de meiden niet altijd tegelijk vrij hebben, dus ga ik alleen. Maar dat is geen probleem voor mij, zolang er goed eten op het menu staat :). En ik heb er een super leuke Griekse taverne gevonden, genaamd Roca! Zeker een aanrader mocht je Oia willen bezoeken. Vorige week heb ik nog met 2 van de meiden daar gegeten, ze herkende mij meteen en kregen we weer lekker desserts van het huis na een aantal heerlijke kleine gerechtjes die we hadden besteld. Als je in een goed restaurant zit, proef je de versheid gewoon, je proeft de zon in de tomaten laat ik maar zeggen ;). Als ik daar zo lekker zit te eten of van de schitterende uitzichten geniet, realiseer ik me dat ik een mens ben dat zich prima alleen kan vermaken, maar dat ik op die momenten denk aan degenen van wie ik hou. Zij moeten dit ook zien.

Op zondag ben ik samen met Priscilla op excursie gegaan naar de vulkaan, de hot springs en Thirasia. Omdat wij excursies moeten verkopen in het hotel, mogen wij deze gratis doen.
Rond 9.45 werden we opgehaald met de boot vanaf de haven van Ammoudi, die onder Oia ligt. De boot was zo'n oude piratenboot en de zee was vrij heftig in het begin van de ochtend. We zijn naar de vulkaan gevaren om te gaan hiken. De vulkaan van Santorini is nog steeds actief en ik vond het erg indrukwekkend, omdat door de vulkaan veel heeft plaatsgevonden in het verleden. Santorini was oorspronkelijk een rond eiland, maar door de vulkaanuitbarsting rond 1450 voor Chr. veranderde het in een halvemaanachtig eiland. Deze vulkaanuitbarsting was de op één na grootste vulkaan explosie in de menselijke geschiedenis. Santorini als het eiland zoals het nu is, bleef er dus van over en de eilanden Thirasia en Aspronisi. De rest van het eiland is in de zee verdwenen en aan de randen van de kraters hebben de bewoners later huizen, dorpen en kerken gebouwd. Thirasia is een eiland dat we later die dag bezocht hebben.
We zijn de vulkaan op gelopen en dat was ongeveer 1 km. Helemaal op de top kon je de hitte voelen van de stenen en zag je er rook vanaf komen. Overal staan apparaten die dagelijks worden gemeten om een nieuwe uitbarsting te kunnen bepalen. Het was er bovenop de vulkaan al zo heet.. ik weet niet of ik het nog eens in juli zou willen doen. Je moet trouwens ook wel goed ter been zijn en een beetje uithoudingsvermogen hebben. Toen ik daar bovenop de vulkaan stond, gaf het me wel een voldaan gevoel. Iets speciaals wat je op je bucketlist kan doorstrepen!
Nadat we weer terug naar beneden waren gelopen gingen we verder met de boot naar de 'Hot Springs'. Dit zijn bronnen in de zee die bruin van kleur zijn en door toeristen altijd worden bezocht tijdens een boottocht. De zee was die dag rond de 20 graden, lekker koud dus. De Hot Springs waren rond de 25 graden. In de zomer zijn ze natuurlijk veel warmer en kun je de 'Hot Springs' dan ook écht hot noemen. Om in de hete waterbronnen te komen moet je eerst een stukje door de zee zwemmen, zo'n 300 meter. Priscilla en ik twijfelde om de zee in te gaan, maar dat was voor Priscilla geen probleem want die viel van het trapje af, plons, in het water. HA-HA-HA. Ik heb geprobeerd erin te zwemmen maar na ongeveer 10 seconden stond ik alweer op de boot. Geen hot springs voor mij dus.
Onze laatste excursie bestemming was het eilandje Thirasia. Dit eiland zou je het mini-Santorini kunnen noemen. Hier wonen ongeveer 250 mensen en ligt op een hoogte rond de 300 meter. Huizen zijn gebouwd aan de rand van de rots. Ook hier kun je weer kiezen om de 300 trappen met een ezel omhoog te gaan of te lopen. Priscilla en ik kozen ervoor om te lopen, we waren erg nieuwsgierig wat zich bovenop de rots bevond. Helaas, teleurstelling, er was niet veel meer dan 10 honden die ik heb kunnen aaien. Misschien als we iets verder door het dorp waren gelopen hadden we wat meer kunnen zien, maar het zag er zo verlaten uit dat we maar naar beneden zijn gelopen. Dik worden we niet op Santorini !!

Een stukje verder van ons huis staat een groep ezels. Priscilla en ik gaan hen altijd bezoeken en nemen we water voor ze mee en eten. Eentje is al zo aan ons gewend dat we er zelfs op zouden kunnen rijden, maar dat doen we maar niet :). We noemen hem 'Binkie'. Een paar dagen geleden werden we weggejaagd door een boze Griek maar gelukkig ken ik al een paar Griekse scheldwoorden. Toch zijn we maar snel weggegaan ha ha.
Op vrijdag (dus morgen) heb ik officieel een dag vrij maar ik ga morgen weer op excursie. Dit keer ga ik alleen omdat niemand eenzelfde dag vrij heeft, en ga ik op Wine Tasting Tour. Dus ik ga verschillende soorten Griekse wijnen proeven... Ik kan al zoveel van alcohol hebben... NOT :).

Deze week bestond dus eigenlijk uit een beetje van alles. Ik ben nu eindelijk een beetje gewend aan alles. Slaap nog altijd onrustig en denk elke dag aan iedereen thuis. Santorini is gewoon een kei mooi eiland en deze stage is iets waardoor ik mezelf kan ontwikkelen en later nog veel profijt van heb. Ik ben blij dat iedereen het mij gunt en me er ook doorheen helpt als het eens moeilijk is. LOVE.

Veel lieve groetjes uit Oia, Santorini







  • 07 Mei 2015 - 21:40

    Claudia Matthes:

    lieve schat
    Mis je ook verschrikkelijk
    Maar weet dat je er ook een leuke tijd van maakt
    En vele leuke en leerzame dingen meemaakt
    Geniet er maar van
    Love you

  • 07 Mei 2015 - 21:48

    'pascalle:


    geweldig je berichten te lezen. Ik kijk er wel een beetje naar uit en heb deze week ook al een paar gekeken of er een berichtje was. Je hebt het duidelijk naar je zin en terecht het is prachtig. Leuk dat je ook van alles mag beleven en niet als een stagiaire in een hoek wordt gezet. Geniet ervan

  • 08 Mei 2015 - 13:02

    Tonny Luiten:

    Schatje ik mis je maar vind het geweldig om jou mooie berichten te lezen ben trots op je leuk dat je ook van alles mag beleven geniet ervan dikke knuffel van mij xxxxLove you

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Griekenland, Santorini

Kaylee

Ik volg mijn stage front-office bij Hotel Esperas in Oia, Santorini, Griekenland van 27 april t/m 15 september.

Actief sinds 28 April 2015
Verslag gelezen: 472
Totaal aantal bezoekers 5677

Voorgaande reizen:

27 April 2015 - 15 September 2015

Stage Front Office Santorini

Landen bezocht: